Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund hos oss ska kunna få svar på dina frågor så fort som möjligt. Hittar du inte svaren på dina frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon 020-10 43 43 eller via kundservice. Leverans & reklamation, mån-fre 09.00 - 17.00
Önskar du göra en beställning? Har du frågor som gäller leverans av en beställd vara? Behöver du hjälp med retur eller reklamation? Du är alltid välkommen att kontakta oss via nedanstående telefonnummer eller formulär. Du kan även reklamera en produkt via formuläret nedan. Försök att återge din reklamation så detaljerat som möjligt och bifoga bilder.
Här kan du ändra din order
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaHär kan du göra ny beställning eller ändra på din befintliga.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaÄr du intresserad av att köpa ett större antal produkter? Bygghemma hjälper dig gärna att sammanställa en offert! För förfrågningar under 15000 kr gör vi inte offerter, välj då istället kategorin orderfrågor eller ring en av våra säljare på 020-25 00 25. Du kan bifoga lista eller skriva vilka artiklar du vill beställa, så återkommer vi med en offert.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaVänligen ange datumet då du mottog din leverans. Vi har 14 dagars returrätt på de artiklar som omfattas av returrätten.
Tyvärr kan vi inte behandla din retur då tiden för returrätten har passerat.
Format ÅÅÅÅ-MM-DD
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
NästaFör att kunna behandla din retur behöver vi bild på produktens emballage/kartong. Har du packat upp varan behöver vi även bild på produkten. Detta för att kunna fastställa varans och emballagets skick.
När vi mottagit din returanmälan kommer vi att skicka retursedlar via e-mail eller post, samt instruktioner för hur du returnerar varan.
Kreditering eller återbetalning med avdrag för returfraktkostnaden sker när varan är mottagen på vårt lager, i godkänt skick.
Retursätt | Returkostnad | Exempel |
---|---|---|
Paket | 95 kr | Lampa, blandare, motorsåg, arbetskläder |
Styckegods | 395 kr | Gräsklippare, spegel, tvättställ, röjsåg |
Pall | 795 kr | Fönster, vitvaror, duschdörrar, toalettstol, badkar |
Specialtransport | Ring för pris | Sten, virke, stugor, massiva trägolv |
Vissa undantag kan förekomma. Till exempel, ett golvpaket returneras som styckegods, men skickas flera golvpaket vid samma tillfälle går det som pall.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaPå grund av hög belastning så kan hanteringstiden och svarstiden vara längre än normalt just nu. För att vi snabbare ska kunna behandla din reklamation/transportskada är det viktigt att ni nedan anger en så utförlig förklaring som möjligt av ärendet, dock är inte alla fält tvingande. Vi behöver även bilder på eventuell skada som uppstått för att handlägga ditt ärende så fort som möjligt. Ladda gärna upp 3 bilder som både visar varan i sin helhet och detaljer på eventuell skada.
Behöver vi vidare information kommer vi att ta kontakt med er via telefon eller mail.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaDu vet väl om att du under ”Frågor och Svar” kan hitta svar på våra vanligaste frågor gällande din leverans.
På grund av hög belastning så kan hanteringstiden och svarstiden vara längre än normalt. Detta kan också medföra leveransförseningar och vi kan tyvärr inte påskynda din leverans. Vi hoppas att ni har överseende med detta och inväntar er vara.
Har du gjort en beställning hos oss och vill veta leveranstiden. Vi skickar ett leveransbesked till din e-post så snart vi vet. Normalt inom 1-3 arbetsdagar.
Saknar du sändningsnummer, detta skickas till dig normalt samma dag som varan lämnar lagret. Du vet väl om att det kan ta upp till ett dygn innan sändningsnumret ger någon sökträff hos transportbolaget.
Här nedan kan du ställa frågor om din pågående leverans.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaDu vet väl om att du under ”Frågor och Svar” hittar svar på de vanligaste frågorna gällande betalningssätt och faktura.
Saknar du din faktura? Fakturan skickas till din e-postadress ca 1-2 veckor efter att ni mottagit leveransen.
För andra frågor om betalning och faktura hänvisar vi till Svea Webpay
Har du funderingar kring funktioner på en produkt? Eller vill du ha tips och råd innan köp? Använd formuläret nedan så återkommer någon av våra produktrådgivare.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
SkickaHär kan du ställa frågor som rör behandling av dina personuppgifter.
De personuppgifter du lämnar när du fyller i formuläret ovan behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy
Skicka